လူအိမ္
၂၀၁၈ႏိုဝင္ဘာ ၂၉ ရက္ ညေန။ FB ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္ႏွင့္သူ႔႐ုပ္ပံု၊ သူ႔လႈပ္ရွားဟန္၊ သူ႔ ကဗ်ာ။ သူ႔ကို ဆံုး႐ႈံးလိုက္ရသည့္ အတြက္ ေၾကကြဲထိခိုက္ေနသူမ်ား ၏ အသံ။ သူ႔ကို လြမ္းဆြတ္ၾကမႈ ထဲမွာ တရားႏွင့္ မေျဖႏိုင္သည့္ ေပါက္ကြဲေဒါသေတြ ေရာစပ္ လ်က္။
ကြၽန္ေတာ့္ အခန္းထဲမွာ သူ႔ မ်က္ႏွာေတြက ပ်ံဝဲေနသည္။
လူအိမ္။ ကဗ်ာဆရာ။
ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အာ႐ံုေၾကာ ခြဲစိတ္ေဆာင္၊ တစ္ခုုခုေတာ့ ျဖစ္ ေနၿပီထင္တယ္။ ခုတင္အမွတ္(၂) တြင္ မနက္ ၄ နာရီမထိုးမီေလးက ေသဆံုးခဲ့ရၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္ တုိင္ကလည္း သူ႔ကို စိုးရိမ္စိတ္ ျဖင့္ အိပ္ရာက ႏိုးေနႏွင့္ခဲ့၏။ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီ ထင္တယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီ ထင္တယ္။စိတ္အာ႐ံုထဲမွာ နိမိတ္ဆိုးလား၊ နတ္ဆိုးလား။
ကြၽန္ေတာ့္ဖုန္းကို ပိတ္ မထား။
ေသခ်ာဖြင့္ထားသည္။
အသံျမည္လာသည္။
‘‘အသက္႐ွဴရပ္သြားပါၿပီ’’
လူအိမ္၏ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ၏ အသံ။
‘‘ေအး... ကိုယ္ အခုလာခဲ့ မယ္’’
မနက္ ၄ နာရီ ၂၅ မွာ သူ႔ အနားသို႔ ကြၽန္ေတာ္ေရာက္သြား ၿပီ။ မေန႔ ညက သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ စိတ္မခ်စြာ ထားရစ္ခဲ့ၾက သည္။ မေန႔ကတည္းက သူ႔ေဘး မွာ ကဗ်ာဆရာမ်ား ဝိုင္းေနခဲ့၏။ လူမအံုရန္ တာဝန္က်ဆရာမမ်ား က မၾကာခဏ လာေရာက္တား ဆီးခဲ့ၾက၏။
ညမွာ ေစာင့္အိပ္သူကေတာ့ ကဗ်ာဆရာပိုင္သစ္ႏြယ္။
လူအိမ္၏ လက္ဖဝါးကို ဆိုပ္ကိုင္ထားသင့္သည့္ သူ႔ဇနီး သည္ သူ႔အနားမွာ မရွိ။ ကိုးတန္း ေက်ာင္းသူ သမီးေလးက ပုသိမ္ မွာ။ ေလးတန္းေက်ာင္းသား သား ကေလးက ယုဇနဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္ အင္ၾကင္းလမ္းက ေလးလႊာမွာ မိခင္ႏွင့္အတူ ရွိေနသည္။
လူအိမ္ ေသဆံုးသြားခ်ိန္မွာ အနားတြင္ ဇနီးမရွိ၊ သမီးမရွိ၊ သားကေလးမရွိ။ လူအိမ္၏ လက္ဖ်ံႏွစ္ဖက္မွာ ႀကိဳးအျဖဴျဖင့္ ပူးခ်ည္ခံေနရ၏။ ေျခခ်င္းဝတ္ႏွစ္ခုကို လည္း ႀကိဳးအျဖဴျဖင့္ ပူးခ်ည္ထား ၏။
အင္မတန္ လြတ္လပ္ခ်င္ သည့္ လူအိမ္။
အလြန္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရေသာ လူအိမ္။
ေသဆံုးခ်ိန္မွာ အခ်ည္ ေႏွာင္ခံေနရ၏။ ေလာကဓံကို ေဒါကန္။ ပင္လယ္ (ေဟ့ေရာင္) ... ေက်ာက္ေဆာင္ (ေဟ့ေရာင္) ... ေတာအုပ္နဲ႔ ေတာင္တန္းေရွ႕ မွာ ပိတ္လို႔ထားလည္း... ။
မနက္ ၄ နာရီခြဲမွာေတာ့ လူအိမ္၏ ဇနီးႏွင့္ သားကေလး ေရာက္လာသည္။ လူအိမ္၏ ေယာကၡထီးေရာက္လာသည္။ ကဗ်ာဆရာ၊ ေတးေရးဆရာ တုိး လြင္ေရာက္လာသည္။ သူ႔ဇနီးႏွင့္ အတူ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၊ ကိုတိုးလြင္တို႔က လူအိမ္၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို ေရခဲတိုက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ၾက၏။ ေဆး႐ံုဝန္ထမ္းမ်ားက တက္ႂကြစြာ ကူညီခဲ့ၾကသည္။ ကူညီၾက ၏။ မၾကာခင္မွာ ကဗ်ာဆရာ မုိးေက်ာ္သူ၊ ကဗ်ာဆရာ ကိုေရြး၊ ကဗ်ာ ဆရာ မိုးေဝး၊ ကဗ်ာဆရာ မိုဃ္းေဇာ္၊ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ျပည့္ မင္း၊ ရာဇာ၊ ကဗ်ာဆရာ ေဝး ေခါင္... စေသာ... မ်ားစြာေသာ ကဗ်ာဆရာတို႔က စေနေန႔မွာ ျပဳလုပ္မည့္ လူအိမ္၏ ဈာပနအတြက္ တက္ႂကြစြာ လႈပ္ရွားၾက ေတာ့သည္။ ခိုင္မ်ိဳး၊ ေတးသီ ငွက္၊ အံ့ဘြယ္ဇင္၊ ဝင္းျမင့္ စေသာကဗ်ာဆရာမ်ား၊ အျခားအျခား လူငယ္ ကဗ်ာဆရာမ်ားကလည္း ေနရာအသီးသီး၊ စုဖြဲ႕မႈအသီးသီး ျဖင့္ လူအိမ္၏ ဈာပနအတြက္ တက္ႂကြစြာ လႈပ္ရွားေနၾကသည္။
တစ္ညလံုး စိတ္ပင္ပန္းခဲ့ရ ေသာ မနက္ ၄ နာရီ သူ႔ဆီေျပးခဲ့ ရေသာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေန႔လယ္ ေန႔ခင္းတြင္ ကိုယ့္အခန္းထဲမွာတစ္ေယာက္တည္း နားမည္ႀကံ သည္။ သို႔ေသာ္ လူအိမ္၏ ဦးေခါင္း၊ လူ အိမ္၏ မ်က္ႏွာေတြ က ကြၽန္ေတာ္၏ နံေဘးမွာ၊ ကြၽန္ေတာ္၏ ေခါင္းအထက္မွာ ပ်ံဝဲလွည့္လည္ေန၏။ ကြၽန္ေတာ္ နားလို႔မရ၊ တစ္ေရးပင္ ေမွး၍မရ။ လူအိမ္ခံစားမႈက ကြၽန္ေတာ့္ တစ္ ကိုယ္လံုးကို လႊမ္းၿခံဳေန၏။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ေဆာက္ တည္ရာမရျဖစ္ေန၏။ စိတ္မ်ား လည္း ပ်ံ႕လြင့္ေနသည္။ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ စုစည္း၍မရပါ။ သို႔ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထြက္ေျပး ၏။ သထံုလမ္းအတုိင္း ေျပး သည္။ အင္းလ်ားလမ္းအတုိင္း ေျပးသည္။ တကၠသိုလ္ ပရိဝုဏ္ ထဲသို႔ဝင္ကာ အဓိပတိလမ္းအ တုိင္း ကြၽန္ေတာ္ေျပးသည္။ မရပ္ မနား ေျပးေနသည္။ ျပည္လမ္းမ အတုိင္း ေျပးျပန္သည္။ အင္း လ်ားကန္ေပါင္ေပၚမွာ ေျပးေန သည္။ ေလာင္ကြၽမ္းေနေသာ တိမ္မ်ား၊ ေၾကကြဲေနေသာ တိမ္ မ်ား၊ အဝါေရာင္ျဖင့္ ေတာက္ ေလာင္ကိုက္ခဲေနေသာ တိမ္မ်ား၊ မေပ်ာ္မရႊင္တိမ္မ်ား၊ ငိုေႂကြးေန ေသာ တိမ္မ်ား၊ ေဒါသတႀကီး ေအာ္ဟစ္ေနေသာ တိမ္မ်ား။ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ေပၚသို႔ ၿပိဳက်လာ ေသာ တိမ္မ်ား။
ကြၽန္ေတာ္ မလြတ္ေျမာက္ ႏုိင္ပါ။
လြတ္ေျမာက္မလားဟု ကြၽန္ ေတာ္ေျပးခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေျပးေနပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ မလြတ္ေျမာက္ခဲ့ပါ။ ဘဝဆုိတာ တစ္ေယာက္တည္း တုိက္တဲ့ တုိက္ပြဲ။ သူ... အၿမဲ အထြတ္အ ျမတ္ထားသည္မွာ ကဗ်ာ။
လူအိမ္ေကာ လြတ္ေျမာက္ သြားၿပီလား။ မင္း ဘာကို ျဖစ္ခ်င္ တာတုံး။
လူအိမ္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသြား ၿပီေလာ။ ဆင္းရဲခဲ့ေသာ လူအိမ္၊ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရေသာ လူအိမ္၊ ပူ ေလာင္ခဲ့ရေသာ လူအိမ္။ ဒုကၡႏြံ ထဲမွ ေနထိုင္လ်က္ ပတၱျမားကဲ့ သို႔ နီရဲေတာက္ပေသာ ကဗ်ာမ်ား ကို ေရးသားဖန္တီးခဲ့ေသာ လူ အိမ္။ ဘဝသည္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ခဲ့ေစကာမူ ကဗ်ာကေတာ့ တည္ၾကည္ေလးနက္။
လူအိမ္သည္ အခုလြတ္ ေျမာက္သြားၿပီလား။ ႐ူးေနတဲ့ ကမၻာ။ ထားခဲ့သည္။
‘သည္းမခံႏိုင္ေတာ့တဲ့ တစ္ ေန႔ တံခါးေတြ အကုန္တြန္းဖြင့္ခဲ့ တယ္၊ မီးေတြ အကုန္ပိတ္ပစ္ခဲ့ တယ္၊ တစ္ေယာက္တည္း အျပင္ ထြက္လာခဲ့တယ္၊ လမ္းမႀကီးဟာ လင္းလို႔’
ဟိုတစ္ေလာကမွ FB မွာ သူတင္ခဲ့ေသာ သူ၏ ‘ေနရစ္ ေတာ့’ ကဗ်ာထဲက ကဗ်ာစာသား အခ်ိဳ႕ကို ကြၽန္ေတာ္ ယခု သတိ တရျဖစ္မိ၏။
သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ ကဗ်ာ။
သူယံုၾကည္ေသာ ေခတ္ ေပၚကဗ်ာ။
ကဗ်ာစာမူခ။ မိသားစု တာဝန္။
သူသည္ ႀကီးစြာ႐ုန္းကန္ခဲ့ ၏။ သူ႔မွာ ပဋိပကၡေတြရွိသည္။ ပြတ္တိုက္မႈေတြရွိသည္။ အားလံုး ကို လႊတ္ခ်၊ အားလံုးဆီက ထြက္ ေျပး။ သူတြန္းဖြင့္ခဲ့သည္။ သူ ထြက္ေျပးခဲ့သည္။ ‘ေနရစ္ေတာ့’ ကဗ်ာထဲမွာ သူျဖစ္တည္သည္။ သူ႔ဇနီးငယ္ေလး ေမမ်ိဳးခင္ကို ‘ေနရစ္ေတာ့’ ဟု သူဆိုလိုခဲ့သည္။ အင္ၾကင္းလမ္းက မ်က္ႏွာၾကက္ အဂၤေတေတြ အခ်ပ္လိုက္ ကြာ ကြာက်ေနေသာ သူ႔တိုက္ခန္း ေလးကို ‘ေနရစ္ေတာ့’ဟု သူဆိုလို ခဲ့သည္။ အခုေတာ့ သူသည္ တကယ္ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ ခဲ့ၿပီ။ သူ႔ဇနီး၊ သမီး (၁)၊ သား (၁)။ သူခ်စ္ေသာ ကဗ်ာ၊ သူ႔ သူ ငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာမ်ား၊ သူ႔ကို အေလးအနက္ထားေသာ ေနာက္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ ကဗ်ာဆရာ မ်ား၊ သူ႔ခ်စ္မိတ္ေဆြ ကြၽန္ေတာ္။ သူက ေနရစ္ေတာ့ဟု ေျပာခဲ့ၿပီ။ ပင္လယ္... (ေဟ့ေရာင္... )။
သူ႔႐ုပ္အေလာင္းကို ေရခဲ တိုက္ထဲသုိ႔ တြန္းလွည္းေလးတြန္း ၍ သြင္းခဲ့ၾကၿပီ။ ေဆး႐ံုဝန္ထမ္း တို႔က ေရခဲတိုက္သံတံခါးကို ေသာ့ခတ္ၾကၿပီ။ သူ႔ဇနီးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ သည္ ေသာ့ခတ္သြားၿပီျဖစ္ေသာ ပိတ္ထားေသာ တံခါးကို စိုက္ေငး လ်က္။
‘‘ကြၽန္မကို ခြင့္လႊတ္ပါ။ ကြၽန္မ ေပါ့ေလ်ာ့တာ ပါပါတယ္။ သူလဲသြားတုန္းက ေခါင္းမကြဲ ဘူး။ တိုက္ခန္းထဲမွာပဲ ျဖစ္တာ။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္မက ေဆး႐ံုမတင္ ျဖစ္ဘူး။ အဲဒီညက ကြၽန္မ မအိပ္ ရဘူး။ ေနာက္ေန႔ ေန႔လယ္မွာ သူဟာ ကေယာင္ကတမ္းေတြေျပာတယ္။ အန္လည္းအန္တယ္။ အဲ ဒီမွာမွ ကိုမိုးေက်ာ္သူကို သူ႔ဖုန္း ထဲကရွာၿပီး ဖုန္းဆက္တယ္။ ယုဇနက ကိုမိုဃ္းေဇာ္ကို သူ႔ဖုန္း ထဲက နံပါတ္ရွာၿပီး ေခၚတယ္။ ကိုမိုဃ္းေဇာ္က ဒါဟာ ေခါင္းထဲ မွာ ေသြးယိုစိမ့္မႈျဖစ္ေနဟန္တူ တယ္၊ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာ ေပါက္ေနဟန္ တူတယ္ဆုိၿပီး ပရ ဟိတသူနာျပဳကားကို အျမန္ေခၚ ၿပီး ဒီေဆး႐ံုကို ကိုမိုဃ္းေဇာ္နဲ႔ ကြၽန္မ ပို႔ခဲ့ၾကတာ။ ကြၽန္မက ပင္ပန္းလြန္းလို႔ အိမ္ျပန္နားမိပါ တယ္။ ညက ေဆး႐ံုကို ကြၽန္မ ျပန္မေရာက္ခဲ့ဘူး။ ကူညီေစာင့္ ေရွာက္ေပးတဲ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာေတြကို ကြၽန္မ သိပ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္’’
လူအိမ္၏ ဇနီးက ကြၽန္ေတာ့္ ကို ေျပာျပေန၏။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္သို႔ ေရာက္ ကတည္းက လူအိမ္ႏွင့္ ခ်စ္ခင္ ရင္းႏွီးခဲ့သည္။ သူ႔အိမ္၊ ကြၽန္ ေတာ့္အိမ္ အျပန္အလွန္ ဝင္၊ ထြက္ၾကသည္။ သူ႔ဇနီး၊ သူ႔ သမီး ႏွင့္ သူ႔သားေလး၊ သူ႔မိသားစုအား လံုးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ယုဇန (၁၆)လမ္းကို ေျပာင္းေရႊ႕ျပန္ ေတာ့ လူအိမ္ႏွင့္ အိမ္ခ်င္းပိုနီး သြား၏။ မနက္၊ ေန႔၊ ညေန ေတြ႕ ဆံုၾကသည္။ (၁၆)လမ္းထိပ္က သူထိုင္ေနက် အရက္ဆုိင္ကေလး သို႔လည္း သူႏွင့္အတူ လိုက္လိုက္ သြား၏။
ကြၽန္ေတာ္ကသာ သူ႔ကို ကူညီခဲ့သည္မဟုတ္ပါ။ သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို ကူညီေစာင့့္ေရွာက္ ခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္ဇနီးကလည္း သူ႔ကို ခ်စ္သည္။
‘‘၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုအၿပီး မွာ ေက်ာင္းသားတပ္နဲ႔ ျပည္ပကို ထြက္ခဲ့ဖူးတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ လက္တြန္းလွည္းနဲ႔ ခ်ပါတီ လည္ ေရာင္းဖူးတယ္။ ေနာက္ အဖမ္းခံ ရၿပီး ၿမိတ္ေထာင္ထဲမွာ ေထာင္ က်ဖူးတယ္။ US မွာ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းရဲေဘာ္ေတြ ရွိတယ္။ သူတုိ႔က အခုထိ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေငြလႊဲၾကတုန္းပါ။ ရန္ကုန္မွာ လက္ဖလင္လုပ္ငန္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ဟာ လည္ပင္းမွာ ေရႊဆြဲႀကိဳးနဲ႔ ေကာင္ ျဖစ္ဖူးတယ္။ လက္ဖလင္ လုပ္ငန္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေထာတုန္း က ကြၽန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ ကိုေခ်ာႏြယ္ ဟာ ကြၽန္ေတာ့္အခန္းမွာ လခ်ီေန ထိုင္ခဲ့ဖူးတယ္။ အခ်စ္ဆိုတာ အဲ ဒီလို အတူရွိရတယ္’’
လူအိမ္က ကြၽန္ေတာ့္ကို မၾကာမၾကာ ေျပာ၏။
အခုေတာ့ ‘႐ူးေနတဲ့ ကမၻာ’ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ကို ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔အတြက္ သူက အေသအ ခ်ာ ထားခဲ့သည္။ အတူတူ သီခ်င္း မ်ားဆိုတုန္းမွာပင္ လူအိမ္က ထြက္ခြာသြားခဲ့ၿပီ။
ေမာင္ကိုကုိ(အမရပူရ)
(စာေရးဆရာေမာင္ကိုကို (အမရပူရ)သည္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္လူပုဂၢိဳလ္ မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ အက္ေဆးမ်ား ေရးသားေနသူ ျဖစ္သည္။)
7day Daily သတင္းစာ၏ Website မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္
Labels: အမွတ္တရမ်ား, ေမာင္ကုိကုိ(အမရပူရ)
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home